Dogs and spaghetti just wanna have fun!

15. dubna 2013 v 14:24 | Veny |  Danmark - Samsø 2010
Drazí mí,tak po nějaké té době...delší době :D ... opět přicházím s článkem o mém pobytu v Dánsku...minule jsem slíbila, že trochu více rozepíšu o práci a pomáhání v kavárně, takže there you go...

Prvních pár dní jsem opravdu měla víceméně volno a tak nějak jsem se rozkoukávala co a jak. Ráno jsem vstávala,jak jsem měla, pomáhala připravit dvě mladší ratolesti do školky, pak jsem trochu uklidila a to bylo asi tak vše :D. S taťkou jsme trochu prozkoumávali okolí, jednu neděli jsme si na kolech zajeli do přímořšké vesničky Langør, kde teda nic nebylo :D, ale našli jsme tam tuhle boží loď.
Pak jsme se ještě zajeli podívat na pláž u Besseru (taky vesnice),kde je takové přirozené 'molo' - nevím,jak bych to líp nazvala :D je to prostě takový úzký pruh pláže,po kterém můžete jít daleko do moře,moc hezké,ale bohužel tam v tu dobu hnízdili ptáci,tak to bylo uzavřené,ale já jsem tam pak později zajela s rodinkou ještě...
Taky jsme byli úplně vyjevení z těch jejich stánků se zeleninou, které byly skoro u každého domu...normálně jste si u krajnice zastavili, vzali si, co chtěli, do kasičky hodili požadovanou sumu a když jste měli větší peníze, sami jste si vrátili :D a nikdo to tam nehlídal! To by se v Česku stát nemohlo. Moje rodinka dokonce ani nezamykala dům, když jsme někdy šli pryč všichni - že prý někdo i nechává klíče zvenku ve dveřích, aby případní návštěvníci věděli, že nikdo není doma a nemuseli zvonit a čekat...no, jiný svět prostě :).

Abych se ale dostala k názvu...ještě, než taťka jel domů, vzali jsme jeden den malé na pláž. Byl to kousek a šlo se polní cestou, na jejímž začátku byl takový ten letní dům a zrovna si ho někdo čerstvě pronajal. Bylo to od té cesty oddělené takovým živým plotem, ale dalo se jít i tam, takže jsme to vzali rovnou kolem domu. No, cesta na pláž byla v pohodě,ale zpět...jen co jsme tam vlezli, vyřítil se ze dveří nějaký zmutovaný ridgeback (:D nekecám,takovou krávu ridgebacka jsem ještě neviděla!) a rozběhl se mým směrem. No, byla jsem po... strachy. Taťka mi řekl, ať se zastavím,což jsem udělala a přeložila to i dětem...pes se taky zastavil, ALE ... malá, která už s ním měla z minulosti blbou zkušenost - srazil ji z kola - sebou cukla, pes na ni skočil a chňapnul ji za rameno. Naštěstí v tu chvíli přiběhl majitel, i když i on měl velké problémy než ho ten 'mazlíček' poslechl, a naštěstí malá měla župan, takže se nic nestalo. Každopádně otřesení jsme byli všichni a mě se v hlavě honily nepěkné myšlenky coby kdyby...HD si to pak šel s tím chlapem vyříkat :D.

A teď k těm špagetám :D ...rozhodli jsme se s taťkou,že rodince uděláme uhlířské špagety, ale jelikož jsme oba telata a špagety jsme ani jeden ještě nedělali předtím, nenapadlo nás, že hodit je do hrnce s vodou a postavit na sporák jaksi nestačí :D ano, zapomněli jsme míchat...takže špagety se sice uvařili, ale viseli z hrnce :D nějak se nám je teda podařilo ode dna oddělat a rodinka říkala, že jim chutnalo, ale třeba to byla jen slušnost :D nejstarší (11) jsem to ale věřila, protože si přidala :).

No, už jsem myslím zmiňovala, že HM provozovala doma svou kavárnu. Měla tam na pomoc jednu moc milou holčinu z Nordby, takže jsem jim tam občas na chvíli jen tak vypomohla, když měly frmol v době oběda a já neměla co dělat. Ale pak Charlotte skončila, protože jela s přáteli na festival a pak asi ještě někam, to nevím, a pak už zase měli školu (ano, v Dánsku mají letní prázdniny jen do 11.srpna), takže jsem tam pak HM pomáhala jen já. Sice to byl docela mazec s dětmi, úklidem a praním pro šestičlenou rodinu a mě :D, ale za extra money, kdo by to nebral :). A bylo to super, poznala jsem nové lidi, měla jsem další možnost mluvit anglicky, naučila jsem se pár slovíček dánsky (úspěšně zapomenuto :D)...někdy to sice bylo šílené, když se tam v době oběda střídali lidi jak na běžícím pásu :D jako dělat 10 sandwichů naráz, no byla jsem pak vážně 'sendvičová lady' :D. No a co se mi tam nestalo...někdy na konci července, kdy jsem byla v Dánsku asi měsíc a nezahlídla jsem ani auto s českou SPZ, stojím u pracovního pultu, dělám sandwiche a saláty a najednou za sebou slyším "Hele, tak co si dáš?" "No, asi kafíčko." ...tak se s vyvalenýma očima otočím a říkám holčině a klukovi, kteří čekali,až budou obsloužení, "vy jste z Česka?" ...největší prdel ale byla, že jsem asi pět minut předtím nesla nějaké pití jejich kámošům a mluvili jsme anglicky :D. Prostě to byla banda asi 10 lidí z Čech, kteří na Samsø přijeli kvůli paraglidingu nebo něčemu takovému...akorát měli smůlu, protože v tu dobu moc nefoukal vítr :D. No, tak jsme pokecali, pozvali mě, abych se stavila po práci za nima do kempu na české pivo, ale jelikož jsem byla po práci vždycky mrtvá (a ano, mám problém seznamovat se s novými lidmi :D), už jsem je neviděla...ale každopádně to byla moc příjemná česká vsuvka :).

A třešnička na závěr :) Už jsem zmínila, že jsem i jezdila pro děti do školky...jak ti, kteří mě znají, jistě ví, v té době jsem ještě neměla řidičák (btw, dneska jsem udělala zkoušky,jupíí :) ) a děti jsem vyzvedávala na kole. Ovšem, to nebylo žádné obyčejné kolo, ale Christiania bike. To je takové kolo, které vymysleli hippies v Kodani, protože neměli peníze na auto. Takže tahle kola používali na nákupy či vození dětí :D. Řeknu vám, na to,že je to dánský výrobek, jsem vždycky byla středem pozornosti :D. A taky, to kolo je fakt těžké, tak 20 kilo má určitě, a jezdila jsem s ním 7 km tam a 7 zpět a trasa od domu do Nordby byla z kopce, do kopce, z kopce, do kopce :D od Norby už to pak bylo po rovince, ale fuška to byla. Někdy jsem dokonce musela vzít malé kolo, když jí ho HM nebo HD zapomněli ráno při odvozu naložit do auta :D, takže prostě sranda...pak jsem teda naložila malýho, který skoro pokaždé cestou usnul, a malá jela hezky přede mnou na svém kole. Btw, další věc, která se mi na Dánsku líbila - naprostá ohleduplnost řidičů k cyklistům, to bylo super; pomalinku a s pořádným odstupem si vás objeli, aby se nikomu nic nestalo :). A samozřejmě nesmí chybět foto mého stroje :D.

No, to bude pro dnešek všechno :). V dalším a asi posledním článku o Dánsku napíšu něco o pár posledních dnech, loučení a cestě domů.

Zatím se mějte krásně všichni :)

V x

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.