Samsø, I'm coming!

9. ledna 2013 v 13:58 | Veny |  Danmark - Samsø 2010
V dnešním článku se pokusím shrnout balení, loučení, odjezd, příjezd, povinnosti atd :D. Více pod perexem.

Loučení už si upřímně nějak moc nepamatuju. Ono se to nezdá, ale pamatovat si, co se stalo před třemi a půl lety je docela fuška. Každopádně tuším, že s kámoškou jsme byly sednout v našem oblíbeném Jamu a poté mě šla doprovodit na vlak domů, kde proběhlo srdceryvné objímání (a téměř i slzy, až si z nás pan strojvedoucí dělal srandu, že se přece neloučíme napořád...no,jak to mohl vědět? :D) a následné mávání :D. To bylo v pátek před pondělním odjezdem...ty jo, tak to si docela pamatuju :). No, o víkendu jsem se tak nějak už začala balit, což byl horor docela, protože jsem nevěděla, co si mám brát a co ne, ale nakonec jsem to nějak zvládla, kufr se podařilo zavřít a mě už jen mohla děsit představa, až ho budu sama muset táhnout při zpáteční cestě.

No, měli jsme vyjíždět 28.6. ráno, jenže taťka zjistil, že mu za chvíli vyprší technická kontrola, takže ještě musel narychlo s autem na kontrolu, aby bylo vše v cajku. Pak jsme jeli ještě k babičce na oběd a pak, že už teda vyrazíme, jenže v Opavě jsme si oba vzpomněli, že jsme každý něco zapomněli, takže jsme se opět vraceli domů :D ...no,sranda...místo v osm ráno, jsme nakonec odjížděli snad až ve dvě odpoledne, ale rodince bylo naštěstí jedno, kdy ten druhý den dorazíme, takže pohoda...čekalo nás necelých 1200 km a cestu jsme zvládli docela slušně :). Navigaci jsme neměli, takže jsem navigovala já (haha, s mým orientačním smyslem) pomocí trasy vytisknuté z Googlu :D, ale zvládli jsme to...v Hamburku jsme se sice trochu ztratili, to ale nebyla moje vina :D. Těsně před dánskými hranicemi jsme v brzkých ranních hodinách na chvíli zastavili, aby se taťka prospal a pak už jsme svištěli do přístavu Hou, koupili lístky na trajekt a asi za hodinu už jsme byli na moři a směřovali do přístavu Saelvig, což byla asi hodinová cesta. Z přístavu to pak bylo už jen nějakých 20 minut k rodince. A jen, co jsme vyjeli z přístavu, bylo to jak v jiném světě, fakt nádhera! Všude zeleň, klid, moře, krásné domečky, kolem cest se pásly obrovské bílé krávy :D (HD pak říkal, že to jsou 'limousin cows' z Francie) a prostě bylo tam nádherně. Městečko (i když spíš asi vesnice,jelikož to má nějakých 250 obyvatel :D) Nordby, od kterého má HF bydlela asi tak 3 minuty autem, bylo opravdu kouzelné :). Však si ho vygooglete, já nemám žádné fotky :-/. Takže má rodinka tedy bydlela ještě kousek severně od Nordby, mezi loukami a poli a mořem z obou stran (ze zahrady byl teda výhled na moře jen z jedné strany) a ta cesta - z kopce, do kopce, z kopce, do kopce...no,málem mě omývali při představě, že to budu skoro každý den jezdit na kole, abych vyzvedávala děti...a to jsem ještě nevěděla, co to bude za kolo :D.

Když jsme tedy dojeli k domu a parkovali, byla už jsem pěkně nervní, ale super nakonec :). Vystoupili jsme, HM hned vyběhla z kavárny, objala mě, taťku tež, rychle nás provedla (kde je pokoj, koupelna a takové ty základní věci) a musela zase zpátky do práce, takže začátek byl trochu zmatený...ale nakonec jsme se zabydleli, seznámili, prošli jsme se s taťkou na pláž, abych se trochu uklidinila z šoku, že vážně budu skoro dva měsíce u cizích lidí :D a pak jsme s HD jeli do školky pro dva malé (kluk,4, a holka,6 ... o dvě starší - kluk,9, a holka,11, jsem se starat nemusela), abych věděla trasu a seznámila se s učitelkami...jinak ta školka byla boží, byla u lesa a děti byly skoro pořád venku. No, seznámení s prcky taky proběhlo skvěle - oba zrovna viseli na lanech ze stromu :D ...od malé jsem dostala náramek, který vyrobila a malý mi šel z květináče utrhnout macešku :D. Pak jsme tedy jeli domů, děti povídaly a tak... večer jsme pak večeřeli venku, protože bylo krásně a v Dánsku se v létě stmívá tak v jedenáct večer :D. My jsme pak s taťkou vysíleně padli do postelí. HM mi řekla, že ráno nemusím vstávat, ale já jsem stejně vstala, abych koukla, jakou mají děti ranní routine a tak...

Taťka nakonec zůstal asi 10 dní. První 3 dny to byla taková spíš dovča i pro mě, ale pak už jsem začala pracovat. Ráno jsem vstávala v 7, o půl osmé jsme vzbudila špunty, dala jsem jim snídani, pomohla s oblíkáním, česáním (to byl horor s malým :D), pak je buď HM nebo HD zavezli do školky, já jsem mezitím vysála a vytřela u HM v kavárně a asi 2x týdně i v domě, pak jsem hodila prádlo do pračky (v tak velké domácnosti je vždy co prát :D), což mi zabralo tak dvě hodiny všechno a pak jsem měla až tak do 3, kdy jsem jela vyzvednout děti, volno. Pak jsem hlídala, malý naštěstí většinou usnul cestou ze školky a spal pak ještě tak půl hodiny doma, tak se to dalo. HM nebo HD vařili večeři, když se zavřela kavárna a centrum, pak jsme koupali malé (někdy já,někdy HP), já pak dávala malé spát a byl konec. No, pracovala jsem 6 dní týdně, takže volnou jsem měla akorát neděli, ale tím, že jsem měla docela dost volna v průběhu dne (kromě sobot, kdy byli malí doma celý den - masakr :D),tak se to dalo zvládat :). Nakonec jsem pak ještě HM pomáhala v kavárně za což jsem měla samozřejmě extra money,takže super přivýdělek.

Takže to je asi tak vše - velmi stručně :D. Určité momenty z hlídání, vyzvedávání či pomáhání v kavárně více rozvedu v dalších článcích :).

Jo a přikládám mapu ostrova, abyste měli představu, kdeže jsem to byla :D.

V x

Obrázky vypůjčeny odtud: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Sams%C3%B8_Herred.png a odtud http://europe.theworldatlas.net/denmark/map.html ... na obou jsem vyznačila přesné/přibližné místo :D

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.